יום חמישי, 7 בנובמבר 2013

להתמקח עם חברות הביטוח: הפעם מגדל מקפת

כבר כתבתי לא מעט פוסטים בנושא הפנסיה והחיסכון הפנסיוני (רשימה מופיעה בסף הפוסט). אחד הגורמים המקטינים באופן משמעותי את גובה הפנסיה שתקבלו הם דמי הניהול הגבוהים, שגובות חברות הביטוח. בכתבה של רחלי בינדמן בכלכליסט שכותרתה: שיטת מצליח בקרן הפנסיה -לקוחות מגדל התבשרו דמי הניהול קפצו לתקרה. כותבת העיתונאית על העלאת דמי הניהול בקרן הפנסיה מקפת של מגדל למקסימום שמאפשר החוק.


מה עליכם לעשות?

1. לפתוח את המכתבים ששולחת לכם חברת הביטוח (מה שחלק גדול מהמשפחות לא עושה). ראו גם: דווחי קופות גמל, ביטוחי מנהלים, קרנות פנסיה - מדוע לא לזרוק לפח בלי לפתוח את המעטפות?

2. לקרוא בעיון את מה שכתבה לכם מגדל-מקפת. רצוי להשוות לדוחות קודמים, אם תייקתם אותם באופן מסודר, ולראות בכמה העלו לכם את העמלות.

3. להבין שהנחות ניתנות לפרק זמן מוגבל. לפי הכתבה במקרה של מגדל-מקפת מדובר בשנתיים.

4. להתמקח ולדרוש את החזרת ההנחה. חשוב להציג לחברה, שאם לא תחזיר לכם את ההנחה, תשקלו להעביר את החיסכון הפנסיוני לגורם אחר.

5. תהיו מוכנים לעמוד במילתכם ולהעביר את החיסכון לגורם אחר, אם לא תקבלו את ההנחה.

6. אם אתם מנהלים יומן ממוחשב, ציינו אירוע בעוד שנתיים שבו תציינו, שהגיע הזמן לפנות למגדל-מקפת לחידוש ההנחה.
ייתכן שבפעם הבאה הטקטיקה תהיה לא להודיע לכם ולהעלות את העמלות ולכן תהיה מוכנים להקדים רפואה למכה (זו הטקטיקה של מגדל וחברות אחרות לגבי רווקים החוסכים בקרן פנסיה ואינם מעוניינים בביטוח חיים).

רשימת פוסטים על פנסיה

מוקדם מדי לפרישה מוקדמת מהעבודה





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הטיה קוגניטיבית: הטיית החוכמה לאחר מעשה

  כמו פוסטים קודמים גם פוסט זה עוסק בהטייה קוגניטיבית המפורטת בספרו של פרופ' דניאל כהנמן   ז"ל  "לחשוב מהר לחשוב לאט" , ג...