יום שישי, 17 באוקטובר 2014

תקשורת בחו"ל: כרטיס SIM ישראלי או כרטיס SIM מקומי?


מחירי התקשורת מחו"ל לארץ באמצעות טלפון חכם היו מאד גבוהים. לפעמים חויבו לקוחות שגלשו באינטרנט, בטעות או במתכוון, באלפי שקלים. על מנת למנוע מצב כזה הגביל הרגולטור (משרד התקשורת), את ספקי השירותים הסלולריים: הם מאפשרים התקשרות כזו רק ללקוחות שרכשו חבילת תקשורת מחו"ל מספק השירותים. מחירי חבילה כזו זולים בהרבה מהמחירים ששילמו אותם לקוחות, שלא רכשו חבילה ובכל זאת השתמשו באופן לא מבוקר בשירותים כאלה, במתכוון או בטעות. 

בטיול המשפחתי לפירנאים (סוף ספטמבר תחילת אוקטובר, 2014), שתמונה אחת ממנו מופיעה בראש פוסט זה, השתמשנו בכרטיס SIM מקומי לצורך התקשרות לארץ ולצרכים נוספים. זו הפעם הראשונה שהשתמשתי באמצעי זה.

בפוסט זה, אנסה להציג את היתרונות והחסרונות של פתרון זה על בסיס ניסיוני הדל. אנחנו השתמשנו בכרטיסי SIM מקומיים של חברת Lebara הצרפתית (המציעה את שירותיה במספר רב של מדינות). כל מה שכתוב כאן מתייחס רק לחברה זו.

יתרונות

1. כרטיסי ה-SIM ניתנים בחינם

2. ניתן לטעון את כרטיסי ה-SIM בסכומי כסף שאתם קובעים. לא ניתן להוציא שיחות כשמסתיים הסכום, אלא אם כן טוענים סכום נוסף. 

3. עלות השיחות לישראל זולה בהרבה מעלות שיחות באמצעות ספק ישראלי

4. כשאתם בקבוצה (למשל: משפחה), שרוכשת את כרטיסי ה-SIM ביחד, השיחות ביניכם בחינם. שימושי במקרים בהם מישהו מחברי הקבוצה הולך לאיבוד.

5. השיחות המקומיות בדרך כלל זולות בהרבה בהשוואה לשיחות של ספק ישראלי 

6. ניתן לטעון סכומי כסף לגלישה באינטרנט, על פי אותו עיקרון שצויין בהקשר של שיחות, שכשמסתיים הסכום הטעון לא ניתן יותר להמשיך לגלוש.
השימוש העיקרי שעשינו בו היה גלישה לאתר Booking.com על מנת למצוא מקומות לינה. 

חסרונות

1. הכרטיס ניתן לשימוש רק כאשר אתם נמצאים בתוך גבולות המדינה בה רכשתם אותו. למשל: טיילתם בפירנאים ורכשתם כרטיס בספרד הגעתם לצרפת או אנדורה (מעבר פשוט וטבעי לחלקים בפירנאים השייכים למדינות אלה) - אינכם יכולים להשתמש בו. אתם יכולים לקבל כרטיס SIM מקומי של המדינה אליה עברתם ולטעון גם אותו בסכום כסף.

2. טעינה מינימלית למכשיר בספרד היא 5 אירו.

3. נגמר הכסף ואתם רוצים לטעון מחדש? לכו וחפשו סוכן של החברה שיטען לכם בחמישה אירו נוספים. רוצים לטעון ישירות מהאינטרנט באמצעות כרטיס האשראי שלכם? אין בעיה, רק שסכום הטעינה המינימלי הוא 10 אירו. 

4. לא טענתם את אחד המכשירים בכסף? הוא יוכל לקבל שיחות חינם מחברים אחרים בקבוצה, אבל לא יוכל להוציא שיחות חינם אל חברי הקבוצה.

5. יש טלפונים מקומיים שאליהם השיחות המקומיות יקרות. אף אחד לא מספר לכם על זה מראש. למשל: אחרי שנזקקנו לשיחת טלפון לחברת Avis הכסף באחד הטלפונים נגמר.

6. מצפים לשירות או הסברים? זה יהיה קשה. השיחה עם נציגי השירות קשה עד בלתי אפשרית. האנגלית שלהם, אם בכלל, רחוקה מלהיות אוקסופרדית. 

7. סעיף 6 עוד כלום לעומת מה שמצפה לכם בשדה התעופה של ברצלונה. חבורת הלא-יוצלחים המייצגת את Lebara שם היא תופעה. 
לצורך המחשה בלבד: התפצלנו. אני ובני הבכור חיכינו בתור של כ-20 אנשים ללקיחת רכב מחברת Avis. יתר בני המשפחה היו הראשונים בתור של Lebara לרכישת חמישה כרטיסי SIM. אנחנו סיימנו קודם. אותם טרטרו מספר פעמים מהדוכן לחנות ובחזרה, כשבכל פעם ביצעו העובדים טעות קשה אחרת. 

השורה התחתונה
בדפוס ההתנהלות שלנו זה היה כדאי למרות אי-הנוחות. דיברנו הרבה ובזול לארץ ושיחות בתוך הקבוצה בחינם. המלצות אתר Booking.com היו מועילות וחסכו לנו כסף וריצות.

האם מסתמן פתרון טוב יותר?
קראו את המאמר של אבי וייס, העוסק בהכרזה החדשה של חברת Apple ב-16.10.14, שכותרתו: הפצצה של אפל שהסתתרה בהכרזה אמש: Apple SIM - סים בינלאומי של אפל

לפי מאמרו של וייס, חברת Apple הכריזה על SIM שיהיה תקף בכל המדינות ולא יהיה צורך להחליפו. בעל הטלפון החכם, יוכל בכל מדינה להתקשר באמצעותו עם ספק תקשורת מקומי שיבחר.
בשלב זה זמין השירות רק בארצות הברית ובבריטניה. כמה ספקים סלולריים מובילים כבר הצטרפו לתכנית.

וייס צופה שבעתיד גם חברת Google תפעל באופן דומה בטלפונים חכמים תחת מערכת ההפעלה Android.  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הטיה קוגניטיבית: הטיית החוכמה לאחר מעשה

  כמו פוסטים קודמים גם פוסט זה עוסק בהטייה קוגניטיבית המפורטת בספרו של פרופ' דניאל כהנמן   ז"ל  "לחשוב מהר לחשוב לאט" , ג...